Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender Equality, Biathlon and Media: An Analysis of Media Production
Gerth, Lisa ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Účast žen ve sportu se ve srovnání s muži významně nižší. Je to především proto, že po mnoho staletí bylo ženám sportování zakázáno. Dnes se ženy mohou účastnit mnoha sportů a významných akcí, jako jsou Olympijské hry. Přesto ve sportu převládá mužská hegemonie, která se projevuje zejména v mediálním pokrytí. Biatlon představuje sportovní disciplínu, ve které postavení žen a mužů působí rovnocenně. Jak ženy, tak muži uskutečňují závody Světového poháru na stejných místech. Výzkum byl proveden kvalitativními rozhovory se sportovními novináři a sportovci a analyzován pomocí zakotvené teorie. Z analýzy dat vyplývá, že novináři se otázkou genderové rovnosti v biatlonovém zpravodajství nezabývají. Informují především o sportovních úspěších sportovců bez ohledu na gender. To také znamená, že se téměř nezabývají tématy specifickými pro ženy. Dotazovaní novináři jsou ve své práci genderově slepí. Dochází spíše k marginalizaci rovnosti mužů a žen. Zejména sportovkyně a novinářky poukazují na to, že biatlonový sport a mediální produkce o něm se může z hlediska genderové rovnosti dále zlepšovat.
Fenomén eSports.cz na českém mediálním trhu
Jakubec, Dominik ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zaměřenou na českou společnost eSports.cz a její působení na trhu české žurnalistiky. Tato společnost není zodpovědná pouze za správu mnoha sportovních žurnalistických serverů, její mladí spolupracovníci se psaním pro klubové weby profesionálních sportovních organizací zapojují také do PR komunikace. To znamená, že mnoho začínajících sportovních novinářů, kteří svou kariéru zahajují v eSports.cz, kombinuje novinářskou praxi s PR komunikací, což je v žurnalistice považováno za etický problém. Tato diplomová práce se snaži zmapovat působení společnosti v českém mediálním poli za pomoci krátkého představení její historie a popisu jejích aktuálně nejdůležitějších projektů. Primárně se zaměřuje na spolupracovníky společnosti, kteří v eSports.cz obvykle dělají své první krůčky ve světě sportovní žurnalistiky. Mnoho z těchto mladých novinářů se později stává profesionálními sportovními žurnalisty nebo PR pracovníky a v praxi často využívají zkušenosti získané v této společnosti. Případová studie se pokouší představit výhody a nevýhody takové produkce budoucích profesionálních žurnalistů za pomoci dotazníkového šetření mezi spolupracovníky eSports.cz, dále pomocí hloubkových rozhovorů s jejími současnými či bývalými spolupracovníky a zástupci organizací, s nimiž...
Fenomén eSports.cz na českém mediálním trhu
Jakubec, Dominik ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zaměřenou na českou společnost eSports.cz a její působení na trhu české žurnalistiky. Tato společnost není zodpovědná pouze za správu mnoha sportovních žurnalistických serverů, její mladí spolupracovníci se psaním pro klubové weby profesionálních sportovních organizací zapojují také do PR komunikace. To znamená, že mnoho začínajících sportovních novinářů, kteří svou kariéru zahajují v eSports.cz, kombinuje novinářskou praxi s PR komunikací, což je v žurnalistice považováno za etický problém. Tato diplomová práce se snaži zmapovat působení společnosti v českém mediálním poli za pomoci krátkého představení její historie a popisu jejích aktuálně nejdůležitějších projektů. Primárně se zaměřuje na spolupracovníky společnosti, kteří v eSports.cz obvykle dělají své první krůčky ve světě sportovní žurnalistiky. Mnoho z těchto mladých novinářů se později stává profesionálními sportovními žurnalisty nebo PR pracovníky a v praxi často využívají zkušenosti získané v této společnosti. Případová studie se pokouší představit výhody a nevýhody takové produkce budoucích profesionálních žurnalistů za pomoci dotazníkového šetření mezi spolupracovníky eSports.cz, dále pomocí hloubkových rozhovorů s jejími současnými či bývalými spolupracovníky a zástupci organizací, s nimiž...
Sebereflexe českých sportovních novinářů působících v letech 1980-1999 v tištěných médiích a vliv ideologie na jejich roli ve společnosti
Stránský, Luděk ; Skalecká, Veronika (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Sebereflexe českých sportovních novinářů působících v letech 1980-1999 v tištěných médiích a vliv ideologie na jejich roli ve společnosti se zabývá otázkou, zda práci píšících sportovních novinářů ovlivňovala před rokem 1989 vládnoucí ideologie. Práce je založena na životopisných rozhovorech s pěti sportovními novináři, které byly pořízeny za pomoci výzkumné metody orální historie. Sportovní novináři přinášejí svá svědectví, vzpomínky, prožitky a příběhy spojené s obdobím normalizace, sametové revoluce i s obdobím porevolučním. Největší důraz je v práci kladen na zachycení míry vlivu vládnoucí ideologie na redakční práci sportovního novináře před rokem 1989. Diplomová práce se tak dotýká témat autocenzury, cílených kampaní, vztahu sportovních novinářů ke Komunistické straně Československa či Státní bezpečnosti. Práce navíc přináší sebereflexi píšících sportovních novinářů, kteří s odstupem času hodnotí svou motivaci k vykonávání profese sportovního žurnalisty, svou dosavadní novinářskou kariéru i roli a úlohu sportovního novináře ve společnosti. Předkládaná diplomová práce je tak příspěvkem k orálně-historickému bádání o období normalizace a k pochopení vlivu ideologie na činnost médií před rokem 1989. Diplomová práce navíc rozšiřuje poznání o oblasti sportovní...
Sportovní novinář a jeho společenská úloha: srovnávací analýza
MLS, Martin
Předkládaná práce se zabývá experty poněkud opomíjenou částí české mediální sféry - sportovní žurnalistikou. Práce je zaměřena na konkrétní sportovní novináře (bez ohledu na jejich odborné zaměření) a jejich společenskou úlohu. I přesto, že je tento text spíše sociologického charakteru, jeho cílem je postihnout proměnu sportovní žurnalistiky od osvětově-propagační funkce definované politickými poměry před rokem 1989 po součást komerčně a oddechově orientované role v současnosti. Práce zároveň zohledňuje roli médií jako součást mimoškolní výchovy. Autor podává analýzu role sportovních žurnalistů v období před rokem 1989 a v současnosti: zjišťuje, že změn zůstala ušetřena jen samotná podstata práce sportovního žurnalisty. Na základě vlastního kvalitativního výzkumu, v práci zastoupeného formou dvoustránkového dotazníku, autor dále srovnává pracovní podmínky a návyky a také profesní názory pěti vybraných regionálních sportovních novinářů. Práce rovněž předkládá profesní portréty respondentů výzkumu, zpracované na základě jejich odpovědí na otázky v dotazníku, které se autor pokusil interpretovat formou komentářů a hledat mezi nimi souvislosti. Zjištěné výsledky byly následně formou srovnávací (komparativní) analýzy shrnuty do návrhu typologie sportovních novinářů, která obsahuje pět originálních typů sportovních novinářů. Jednotlivé typy byly charakterizovány z několika hledisek a ke každému typu byl přiřazen jeden respondent našeho výzkumu jako jeho konkrétní představitel. Na závěr je rovněž nabídnuto kritické zhodnocení návrhu typologie a možné varianty doplnění či rozšíření práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.